torsdag 29 juli 2010

L.A BABY

Det senaste dygnet kan ha varit det sjukaste men samtidigt det mest intressanta i mitt liv. Befinner ni er i Albaquerque och har 20 timmar över att att död på, då vill jag rekommendera att ni sätter er på en av de världskända Greyhound-bussarna. Dessa bussar innehåller så många profiler att det får en anordnad celeb-spot - i självaste Hollywod - att se ut som ett stycke pungsäck!

-

Runt 15.00 igår, Onsdag fick jag klartecken av ett lag i Los Angeles att allt var klart och dom var redo att ta emot mig.

Jag hade redan strax efter 12 samma dag checkat ut från hotellet i Rio Rancho och jag tog direkt en taxi in till 'Querque för att hämta ut min bussbiljett.

Ungefär sex timmar hade jag att spendera innan min buss, 23.15, skulle sätta fart mot Kalifornien. Hur slår man ihjäl sex timmar i New Mexicos hjärta? Jo, man går förstås och tittar på Toy Story 3, i 3D dessutom!

Vilken underbar jävla rulle. Mina förväntningar var skyhöga och den levde upp till varenda en av dom. Humor, romans och spänning. Den hade allt!

-

En kvart senare än beräknat hade alla funnit en plats på bussen som via öken och berg skulle nå sin slutdestination i änglarnas stad. Det var trångt, det var dålig luft, det var en grinig chaufför och det var 20 timmar kvar.

Efter ca. tre timmar var första stoppet. Det var 15 minuter bensträckare och det var mitt ute i ingenstans mat på Burger King. Dom som fick någon mat hade tur. Våran chaufför kom tydligen från en planet där kösystem inte existerar och trängde sig först i kön. Lyckligtvis beställde han någon specialspecial, vilket tog lite tid och vi andra hann få en cheese eller två, för när han fått sin mat då var det minsann dags att åka igen.

Jag köpte en filt innan avresa vilket skulle visa sig att förmodligen vara mitt livs bästa köp. Jag virrade den runt huvudet och sov i stort sett hela natten, något jag sällan lyckas göra hemma i min egen säng.

Runt 6.30 stannade vi i Phoenix för förarbyte och det blev ett break på 45min. Vad kan halv sju på morgonen passa mina kära medpassagerare bättre än att röka lite rackartyg? En liten svart kille iklädd den största pikétröjan jag någonsin sätt samt en vit spinkig militär-entusiast klädd i helställ av camouflage, tände helt öppet utanför terminalen på ett slarvigt rullat stycke. Röken var tjockare än åskmoln och det luktade allt annat än vanliga cigaretter.

Det var uppenbarligen lite för tidigt för våran kära krigsherre, så han spydde lite också. Oj, spydde du över din vattenflaska? Ja, det går ju att tvätta bort med händerna ja. Inge mer med det.

När vi krossade gränsen in till Kalifornien var det dags att plocka en flykting av bussen. Inge mer med det.

Sista stoppet, ca. 5 mil ifrån LA försvann killen i camouflage spårlöst. Inge mer med det.

En fet man, gissningsvis precis fyllda 30 satt högt och tydligt i telefon och planerade hur han och personen på andra sidan luren skulle ha sex när han kom fram. Den andra personen skröt han senare om att det var hans brors fru. Han hade haft sex med henne förut, inge mer med det.

En kvinnlig passagerare ville ha en myspys-resa och satt på sig hela pyjamaskostymen. Den var blå med rosa hundar på. Magen tittade självklart ut lite. Vi är i Amerika, inge mer med det.

När bussen stannade i LA, greps den stora piké-tröjan av polisen. Upptryckt mot bussen, handklovar på. Självklart ska det göras lite motstånd också, inge mer med det.

-

Jag blev hämtad på buss-stationen av min förhoppningsvis nya coach. Vi tog en tur till ishallen och sedan lämnade han av mig på hotellet. Förhoppningsvis flyttar jag in hos en familj redan under morgondagen!

-Mac

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHA jag dör! Vilken otrolig bussresa! Trevligt med lite skratt såhär på morgonkvisten. ;)

    Hoppas du mår bra och att det går bättre i L.A nu! :)

    SvaraRadera
  2. Grym läsning!

    Blomsterwall??

    SvaraRadera
  3. Hahaha! :-D
    Fan va underhållande läsning :-D
    Det är typisk Greyhound bussarna. DOm enda som reser med Greyhound är dom som inte får lov att flyga och kriminella. :-D

    Jag är säker på att du kommer att lyckas i LA grabben. Det kommer bli en otrolig upplevelse för dig :)

    SvaraRadera