lördag 31 juli 2010

ORANGE COUNTY

Jag kom fram till L.A i Onsdags runt 5.30PM. Coachen hämtade upp mig, vi tog en sväng till ishallen och sedan släppte han av mig på ett hotell. Vid det här laget började jag bli riktigt piss på att stöka runt på egen hand och ännu ett ensamt hotellrum fick en rejäl hemlängtan att smyga sig på. Hungrig, trött och så jävla ensam.

Saker och ting blev som tur var mycket bättre när jag duschat bort greyhound-bussen och fått i mig lite mat. Allting kändes bra när jag gick och la mig, så var inte orolig mammi!

-

Jag träffade av ren slump en svensk tränare här i Long Beach vid namnet Mikael Lind. Han är tydligen nära vän med Tomas Storm. Jag tror de flesta som läser detta vet vem Storm är, men för er som inte gör det är han en känd tekniktränare i Stockholms-området som körde några pass med oss i AIK. Han berättade att dom brukade köra sommarhockeyskolor i Sverige tillsammans och dom lär ut nästan exakt samma saker.

Vi pratade en stund och han bjöd in mig att träna med honom under Torsdag-förmiddag.

Vi var fyra killar som körde varav en kille skrivit på för NHL-laget Minnesota Wilds. Han var son till en tysk backjätte som lirat NHL i sjutton jävla säsonger!

En av grabbarna frågade mig var jag skulle bo och jag berättade att det förmodligen kommer bli hotellet ett tag framöver. "Dude, let me make one call, I'm gonna ask if I can take you home buddy" säger han och går ut ur omklädningsrummet.

25 minuters bilfärd senare stannar vi vid en grindvakt som snabbt släpper in oss på området där min nyfunna vän bor.

"Here is the deal man, I have to go for a couple of houres so you just stay here and watching TV, is that ok? My mom should be home in an houre. Ok, later. Hey, btw welcome to OC bro!".

-

En timme senare kom både hans mamma och pappa hem och dom började genast laga mat till mig och gjorde allt i deras makt för att jag skulle känna mig som hemma. Senare under kvällen kom också hans 16-åriga lillebror hem och var helt lyrisk över att få visa sina surfingbrädor, hur man fångar en amerikansk fotboll och hur man spelar lacrosse.

Under kvällen åkte vi till Starbucks och drack kaffe på någon uteservering för att sedan åka hem och spela NHL10 till fem på morgonen.

Idag är det tydligen en stor surftävling på stranden, så vi ska strax ge oss av dit.

-

Min kära Sebban och jag skildes åt nere i New Mexico och han begav sig till östkusten för att spela för ett lag där. Kan tyvärr inte säga mer än så!

-

Saknar er som satan alla där hemma! Alla lyckoönskningar och stöd betyder sjukt mycket och jag är jätte glad att ni tycker om bloggen.

Kör hårt där hemma!

-Mac

8 kommentarer:

  1. mosters kille. Bra jobbat, vi är såååå stolta här hemma. Keep up the good work! Stor kram från moster Bosse <3

    SvaraRadera
  2. Jag blir sååå glad å höra att du hittat en ny kompis, som tar sig an dig. Hälsa honom å hans familj att det lugnar en orolig mamma otroligt mycket. Kämpa på Marcus. Mammi loves you!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ska sluta läsa Rangers officiella, nu är det bara du som gäller! Haha! Lycka till brunkerpojken, vet att du kan dina grejer :)

    SvaraRadera
  4. Keep up the good work bro!

    SvaraRadera
  5. Det här racet kommer du att minnas varje dag resten av livet. Sköna lirare du springer på.Men en bra kille har flyt, Ge dig inte Marcus!

    SvaraRadera
  6. Ajaajaajjj OC mannen! ;D

    verkar som om att dem är trevliga i USA.

    Har läst alla dina inlägg så fort dem kommer , jag har koll på dig ;)

    Alla hälsar här på Gotland, /Lillebror Ville

    SvaraRadera
  7. Hälsa Marissa och Ryan! // Ferrell Sport Shoulder Pads

    SvaraRadera
  8. hej marcus!
    Mormor har läst alla dina inlägg jag är jätte stolt. Hoppas det går bra för dig i fortsättningen!

    Jag är hos grabbarna nu för mamma är ju i danmark och crister är ju på gotland!

    Stor kram och Puss från Mormor!!!

    SvaraRadera