måndag 23 augusti 2010

INCEPTION

Det är rätt kul när man nu till 95% endast pratat engelska i strax över en månad och du helt plötsligt kommer på dig själv med att både tänka och drömma på engelska. Att drömma på engelska är ingen höjdare då det enda jag lyckats med är att köra av vägen samt varit en urusel form av actionhjälte.

Jag hoppas inte mina tankegångar blir lidande av min begränsade engelska. Jobbigt läge när man helt plötsligt inte hittar ord för sina tankar. Att tänka på morgondagens frukost blir lika frustrerande och förvirrande som att tänka på hur stor universum är.

Fan vad förbannad jag blir. Var jag tvungen att dra upp universum? Jävla idiot.

-

Tidigare idag reste Austin - min riddare som erbjöd mig en plats på familjens soffa - till Boston där han kommer spendera sin hockeysäsong. Vi har haft sjukt kul dessa knappa tre veckor och det är verkligen jättetråkigt att han har lämnat.

Lillebror Ben kommer också att lämna Kalifornien för östkusten om två veckor, vilket kommer göra mig till det bortskämda ensambarnet! Jag tror att Bens rum kommer passa mig perfekt: balkong, stor garderob och eget badrum. Men nae, jag har inte riktigt besämt mig än, Austins rum har inte balkongen men fönstret ut över golfbanan väger ändå ganska tungt.

Vilket jävla i-landsproblem.

------------------------------------------------------------------------------------------
- Universum kan vara oändligt, men kan också vara ändligt men utan ände. Tankar om universums form och utsträckning kan förefalla paradoxala, men detta är inte så konstigt som det låter; en cirkels kurva eller ytan på en sfär är också ändlig men utan ändar.

Wikipedia
------------------------------------------------------------------------------------------

-Mac

2 kommentarer:

  1. Jonte här. Vi har ju inte snackat på as länge så tänkte bara säga att. All is good och grymt.

    Du lär ju ta balkongen! Fan vilket liv du verkar leva. Miss you Long time bro.<3333

    SvaraRadera
  2. Ta balkongen!

    Är det säkert att du kommer bo kvar hos dem säsongen ut? Miss you bro!

    SvaraRadera