onsdag 4 augusti 2010

FKN DOLPHINS!

Nu har jag bott hos familjen Rohaly i fem dagar och jag trivs hur bra som helst.

I söndags var vi och surfade. Det var precis lika svårt som det ser ut. Jag låg i vattnet och plaskade i två timmar för att försöka att fånga iallafall en liten våg. Tyvärr utan någon vinst. Jag var halvvägs upp på brädan ett fåtal gånger men ramlade ganska snabbt av.

Precis innan vi skulle lägga ned operation försöka-stå-på-en-bräda-i-vatten. Skriker min sambo Austin: "Fkn dolphins! Right behind you man!". Jag vänder mig snabbt om för att se fem delfiner 15 meter bort simma rakt emot oss. Det var en jävla tur att han såg dom först, för jag hade förmodligen trott att de guppande fenorna var hajar och jag hade på plats dött av en hjärtattack.

Delfinerna var mycket större än jag trodde och jag blev ändå ganska skraj. Några meter ifrån en kollision svängde dom av någon meter, men när de passerade var de fortfarande så nära att vi hade kunnat röra dom. Det var en riktigt jävla mäktig känsla!

Senare samma dag fick jag gå på mitt första party i staterna. Det var inget större spektakel men de röda muggarna var där och det spelades beerpong hela kvällen! Vi skulle upp tidigt på måndag-morgon och åkte hem runt halv ett.

-

Laget kommer inte börja köra innan slutet på Augusti men vi har tränat själva hela veckan. Båda bröderna har två specialtränare för hockeyn och en privattränare för fysen så jag har hängt på där. Vi har kört mellan två och tre timmar is varje dag och en timma fys utöver det, så vi har helt klart legat i!

-Mac

3 kommentarer:

  1. Najs, grymt med delfinerna :D

    HAha trodde det bara var på film de röda muggarna kom fram! HA , jag hade också fått hjärtattack på plats om han inte hade skrikit "FKN DOLPHINS"!!

    Grymt att ni har personliga tränare , betalar du också för han eller ? ;)

    -Vic (hehe)

    SvaraRadera
  2. Vilka upplevelser!!!!

    SvaraRadera
  3. grymt med surfningen!
    Bor dom schysst där du är nu?
    Hoppas det går bra för dig och att du har riktigt kul!:P


    Stor Kram kusin Matilda

    SvaraRadera