söndag 15 augusti 2010

NINTENDO 64

I fredags var jag, Colin och Austin och tittade på baseball. Sporten i sig är precis lika tråkig live som hemma i tv-soffan. Men allting som pågick mellan spelen: alla spektakulära jippon, skumma reklamer och alla så fruktansvärt amerikanska människor gör att live-versionen av baseball är något vassare än tv-soffan.

En stor picknick brukar det tydligen kallas; dessa samlingar där 40,000+ människor träffas för att tillsammans äta och dricka i mängder, samtidigt som ett gäng lönnfeta gubbar kastar boll och tuggar tobak en bit längre bort.

Lagen som spelade var LA Angels vs. Toronto Blue Jays. Toronto vann med 3-0, men ingen brydde sig något nämnvärt. Jag undrar om ens lirarna själva bryr sig om dom vinner eller inte.

Vad som däremot faktiskt var lite spännande var att eftersom det var fredag och hemmaplan för Änglarna så bjöds det på fyrverkerier efter matchen.

Jag och min kompanjon Steelglow har det senaste åren lagt ut på tok för många tusenlappar (trots personalrabatt på Rusta) för att visa alla att detta nyår då är det minsann vi som har den största raketlådan. Jag är ganska säker på att detta var något försök av kompensation för de lilla vi har innanför byxorna, kanske var det för de hår på bröstet som förmodligen aldrig kommer synas utan det där perfekta ljuset, eller i mitt fall för den där mustaschen som jag försöker odla gång på gång.

Från raketer till komplex och tillbaka till raketer.

Dessa fyrverkerier var så häftiga att killen (vi hoppas för denna individs skull att individen i fråga är en man) som installerade den här raketlådan har förmodligen mer hår på bröstet än våran folkkära Hasselhoff, en sådan enorm dallas att jeans inte finns på världskartan och en mustasch redo att segla jorden runt med. WOW!

-

Vi har inhandlat ett gammalt Nintendo 64! Vi hittade det på craigslist.org, vilket är ungefär som den amerikanska motsvarigheten till blocket.se. Vi betalade ca 500kr för hela paketet med kontroller, konsol och en hel samling med spel. Detta förgyllde hela våran helg med nostalgi och Super Mario fick mig att fylla 11 år igen!

-Mac

2 kommentarer: