tisdag 17 augusti 2010

TACO TUESDAY

När jag vaknade imorse kände jag ett visst pirr i magen. Jag är i vanliga fall urkass på att vakna och ta mig upp ur sängen om morgnarna, men idag var det annorlunda. Klockan var 09.00 AM och jag ville inte sova mer. Jag satte mig upp, slog upp datorn och ser till min lycka att det är ju förfan tisdag!

Det finns en snabbmatskedja här på andra sidan Atlanten som heter Deltaco. Dom har en kampanj dom kallar för Taco Tuesday. Tre tacos + en stor läsk för $2.50, rena himmelriket!

Detta var något jag kom underfund med förra veckan och jag är helt inställd på att göra tisdagar på Deltaco till en rutin.

-

Efter att jag loggat in på facebook, kliat mig på pungen, tömt blåsan och tagit mig en dusch var det dags att vandra ned för att äta frukost. Det var kallt som satan på golvet i köket, vilket gjorde att jag var tvungen att springa upp och sätta på mig ett par strumpor. På köksbordet ligger det en folie-påse med texten "Marcus breakfast" på. Ovanpå påsen låg det ett par bilnycklar.

Vi pratade igår om att jag skulle få låna en av bilarna idag för att ta mig till rinken, men jag hade då inte räknat med att få låna papa-docs fina BWM!

Nervös som en liten skolpojke packade jag in alla grejer i bilen och rullade iväg. Det är ca. 2 mil proppat med enormt hjärndöda bilister mellan huset och rinken men det gick bra. Jag kom fram både levande och i tid.

Vid rinken mötte jag upp mina två sambo-bröder och vi tränade mellan 11-12 och 13-14. Två timmar teknik i vanlig ordning. På det första passet var det endast vi tre. På andra passet fick vi besök av några andra riktigt duktiga lirare. Bl.a. en kille som blev draftad av Penguins i första rundan tidigare i år, en som skrivit på för Minnesota Wilds och tre andra duktiga spelare från Kanada.

Det är jävligt kul att se att man kan tävla mot kidsen som tillhör den absoluta världstoppen i samma ålder.

Efter träningen begav sig jag och den yngre brodern i huset, Ben, ned downtown. Till min stora lycka var det rea i flera stora affärer. De mesta är redan billigare än i Sverige och nu var det dessutom 50% off!

Tre t-shirtar, en tröja, ett par short och två par solglasögon blev det.

Senare under kvällen blev det Starbucks och Deltaco.

-

Nu blev jag skittrött och ska sova, godnatt!

-Mac

4 kommentarer:

  1. haha hade aldrig satt mig i förarsätet på en kärra i usa alltså..men GZ :D. och fett att du får låna deras BMW :D..gal1111


    /storre

    SvaraRadera
  2. Va du lika glad när du fick köra min Clio här hemma? :o)
    Å det var ju toppen att du kunde köpa solglasögon....det har du ju inte några sen förut...eller????
    Ta hand om dig å kör försiktigt.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Kli på pungen och blåstömning gick lite hand i hand va?

    SvaraRadera
  4. Soft, kläd köpe när vi kommer på besök får fan vara ett måste :)

    Your little bro , victor

    SvaraRadera